Zatím volné termíny na zimní přezutí.
Objednejte se včas.
Proč mám dělat údržbu klimatizace, když mi stále chladí?
Údržba klimatizace není oprava. Údržba se provádí na funkčním systému právě proto, aby se brzy neporouchal a nemusel se opravovat. Zjednodušeně řečeno odsajeme špinavé chladivo, vysušíme, vyčistíme a zkontrolujeme celý systém, doplníme olej do kompresoru a doplníme nové chladivo ve správném množství. Pokud se tohle pravidelně neprovádí, účinnost klima se bude zmenšovat, zatěžujete systém kontaminovaných chladivem a zkracujete život kompresoru. Je to podobné jako výměna oleje v motoru, ten se také nemění "až když je ho tam málo".
Co znamená vyčištění a desinfekce klimatizace?
Nemá to moc společného s tím "jak auto chladí". Jedná se o desinfekci a vyčištění všech ventilačních cest a okolí výparníku klimatizace. Tady jde hlavně o hledisko zdraví, hygieny a komfortu. Pokud se tato místa pravidelně nečistí, začne to v autě nepříjemně zapáchat a tento stav se stále zhoršuje. Výparník a jeho okolí se zanáší špínou a plísněmi a to všechno pak v autě posádka dýchá. Souvisí s tím i pravidelná výměna kabinového filtru.
Jak často mám dělat údržbu klimatizace?
U funkční klimatizace (dobře chladí) doporučujeme kompletní údržbu klimatizace jednou za rok. Alespoň jednou za rok je třeba vydezinfikovat ventilační cesty, vyčistit výparník, vyměnit kabinový filtr, zkontrolovat účinnost klimatizace, zrecyklovat chladivo, doplnit olej do kompresoru a doplnit chybějící chladivo. Pokud se to dělá pravidelně, tak komfort uvnitř vozu zůstane zachován, výdaje za chybějící chladivo jsou malé a životnost kompresoru se výrazně prodlouží. Nečištěná klimatizace má za následek nepříjemný zápach a v případě alergiků i různé zdravotní komplikace. Pokud máte podezření na závadu klima nebo netěsnot, navštivte nás ihned. Pokud je systém netěsný a necháváte opravu "na potom" čekají Vás potom nejspíš daleko větší výdaje spojené s hledáním více netěsností a v krajním případě i s výměnou kompresoru. Ten totiž období bez používaní a bez oleje těžko snáší.
Proč mi klimatizace nechladí?
Příčin může být mnoho, může se jednat jen o menší množství náplně chladiva v systému. Může však jít o jinou, mechanickou či elektronickou závadu. Doma přesnou příčinu obvykle nezjistíte, je třeba se obrátit na specializovaný autoservis. Specializovaný autoservis má diagnostické nástroje na hledání malých netěsností, analýzu chladiva, přetlakové zkoušky, komplexní diagnostiku všech značek apod. a pravděpodobnost kvalitní opravy je vysoká. Náš autoservis CARWEST se už dlouhá léta specializuje na klimatizace v autech a budeme rádi, když se na nás s důvěrou obrátíte.
Proč mi chybí chladivo?
Systém klima pracuje s relativně vysokým pracovním tlakem a optimální množství chladiva v systému nikdy nezůstane. Spontánní úbytek různými netěsnostmi může činit i řádově desítky procent za rok. Vůbec není výjimkou, že u starších vozů po 3 letech chybí více než polovina správného množství. Dá se říct, že se nejedná o závadu, spíš vlastnost tohoto systému. Pokud se však v systému objeví větší netěsnost, úbytek chladiva je velmi rychlý. Nalézt lze i velmi malé netěsnosti pomocí vodíkové metody.
Proč jste doplnili tolik chladiva, když klimatizace fungovala?
Klimatizace Vám může fungovat i s velmi malým množstvím zbytkového chladiva (podle typu vozu). To, že Vám auto "chladí" není ještě známka toho, že je vše v pořádku. Účinnost klima už může být velmi nízká. Pro optimální chod a účinnost klima je třeba chladivo pravidelně recyklovat a případně doplňovat. Při recyklaci chladiva automat doplňuje vždy optimální množství, určené výrobcem vozu. Máme kvalitní, kalibrované stroje, které naprosto přesně zjistí rozdíl mezi odsátým a doplněným chladivem.
Proč je chladivo tak drahé, před pár lety jsem platil mnohem méně?
Zjednodušeně řečeno, poslední dobou přibývá mnoho nových nařízení a omezení, které se týkají ekologie. Stejné je to i s nejrozšířenější chladivem R134a. Jelikož se jedná o skleníkový plyn, úředním rozhodnutím byl uznán za nechtěný. Proto byl od roku 2015 zaveden nový typ chladiva pro automobily. Zároveň s tím se na trhu zcela "uměle a netržně" navýšila skokově cena starého chladiva na několikanásobek. Majitelé starších vozů si proto musí oproti minulosti výrazně připlatit. Je třeba dodat, že majitelé nových vozů platí ještě mnohem víc, protože cena nového chladiva je díky patentu držena velmi vysoko. Ceny však nejsou nijak závratné a množství náplně nebývá velké. Nejčastěji se při doplnění jedná řádově o stokoruny.
Jak zjistím, že je klimatizace netěsná?
Můžete mít podezření na netěsnost, ale opravdu přesně to v domácích podmínkách nikdy nezjistíte. Je totiž třeba zjistit i přesné místo úniku, což někdy může být ne zcela zjevné. Proto je často třeba provést test těsnosti vodíkovou metodou, při které dokážeme analyzovat i ty nejmenší úniky v řádu několika gramů denně. Opravy a zásahy do klima bez tlakových zkoušek se často spíše prodraží.
Kdo mi závadu na klimatizaci opraví?
Přijeďte k nám! Už mnoho let se specializujeme na opravy a údržbu klimatizací osobních a lehkých dodávkových aut všech značek. Pokud máte problém s klimatizací, rozhodně doporučuji si nechat klima opravit tzv. "na klíč". Dostanete pak záruku na správnou funkci klimatizace jako celku. Pokud někdo zjistí závadu, druhý ji opraví, třetí klima naplní atd., může to končit (a nejednou končí) problémem. Každý Vám bude tvrdit, že on udělal všechno správně, ale následné problémy budete řešit právě Vy. Pokud se klima opravuje, jsou třeba zkušenosti a potřebné vybavení, servisní i diagnostické. V tomto případě snaha ušetřit končí často právě naopak.
02. 04. 2022
Dejte péči svojí klimatizaci, teď je nejlepší čas.
Více info01. 04. 2022
K Vánocům, k narozeninám, k svátku, nebo prostě jen tak...
Obdarujte své známé a kamarády dárkovou poukázkou od nás.
Buď s finanční částkou, nebo na konkrétní službu.
Třeba na dokonalé vyčištění auta !
CARWEST, s.r.o.
Línská 1
318 00 Plzeň
telefon:
Provozní doba:
PO - PÁ
SO
NE zavřeno
IČ: 26375109,
DIČ: CZ26375109
v Plzni, oddíl C, vložka 16300