MÁME OTEVŘENO
Udělali jsme mnoho opatření a omezení pro 100% ochranu Vašeho i svého zdraví.
Obraťte se na nás s důvěrou.
více informací

Údržba klimatizace - informace

slevomat

Informace k nákupu voucheru

Varianta A - Čištění a desinfekce klimatizace kombinovanou metodou:

  • Celé klimatizační a ventilační cesty čistíme kombinovanou metodou. To znamená aktivní pěnou pro odstranění velkých nečistot a plísní především z oblasti výparníku, a zároveň desinfikujeme celý vůz včetně ventilačních cest ozónem, což je velmi populární a účinná metoda. 
  • V ceně voucheru je i demontáž a montáž kabinového filtru. Kabinový filtr je nutné měnit pravidelně, jinak ohrožujete správnou funkci klimatizace, komfort ve voze i svoje zdraví.
  • Cena samotného fitru se platí zvlášť. Každý vůz má jiný filtr, filtry se liší provedením a cenou. Cena je obvykle v řádu stokorun. 
  • Montujeme pouze námi dodané, kvalitní filtry. Hlavním důvodem je, abychom mohli garantovat celkovou kvalitu služby a také poskytnout odpovídající záruku. U zákazníkem dodaných filtrů to není možné. Děkujeme za pochopení.
  • Oproti standardní službě je v ceně tohoto zakoupeného voucheru základní diagnostika a test účinnosti klimatizace. Při té zjistíme, jestli máte systém klimatizace v pořádku nebo ne. Ověříme funkci a účinnost, popřípadě poukážeme na závadu.
  • Při této variantě je primárně provedena údržba ve smyslu čištění a údržby a kontroly základní funkce. Nedoplňuje se chladivo ani olej do kompresoru, nezjišťuje těsnost. Pokud chcete, aby Vaše klimatizace chladila a fungovala co nejlépe, doporučujeme zakoupit voucher, který obsahuje i doplnění a chladiva. 

Varianta B - Čištění a desinfekce klimatizace s kompletní údržbou a doplněním chladiva:

  • Tato varianta obsahuje všechno z varianty předchozí, ale navíc recyklujeme a doplňujeme chladivo, olej do kompresoru, zjišťujeme těsnost atd. Tuto variantu doporučujeme, pokud chcete aby klimatizace nezapáchala a zároveŃ dobře chladila a fungovala bez závad.
  • To, čemu říkáme "doplnění" je ve skutečnosti složitější proces, který trvá obvykle cca 45 minut. Váš vůz je napojen na moderní automatickou plničku, která odsaje zbytkové množství kontaminovaného chladiva a přesně ho zváží. Dále probíhá čištění systému, vysušení, tlakové zkoušky pro zjištění případných netěsností, vakuování, doplnění oleje do systému kvůli správnému mazání kompresoru ve Vašem voze, doplnění nového chladiva na množství, které přesně odpovídá náplni Vašeho vozu. Následují testy účinnosti a správné funkce systému. Celý tento proces je prováděn za neustálé asistence našeho mechanika. Zakoupený voucher se vztahuje právě na tento proces. Bez příplatku. Cenové zvýhodnění oproti našim běžným cenám je uvedeno na Slevomatu a opravdu ušetříte přesně to, co je psáno.
  • Pokud ve Vašem voze chybí nějaké množství chladiva (rozdíl mezí tím, co ve voze máte a tím, co doplníme), je tento rozdíl účtován sazbou 2,- Kč za chybějící gram (převážně vozy do roku 2015) nebo sazbou 5,- Kč (převážně vozy mladší než 2015). 
  • Cena nejpoužívanějšího chladiva za poslední roky vyskočila na několikanásobek! To je vina nařízení EU a následných tržních deformací. Nemůžete proto srovnávat celkovou cenu podobné služby před několika lety a nyní. Cena chladiva bude jinde (v konkurenčním autoservisu) stejně vysoká nebo vyšší.
  • Pokud bychom stanovili cenu voucheru včetně doplněného chladiva, byla by minimálně dvojnásobná. Majitelé těsných a pravidelně udržovaných aut by dopláceli na majitele, kteří mají zanedbaná, poloprázdná a netěsná auta. A takových je v poslední době veliké množství. Proto varianta s doplatkem za chladivo není žádný marketingový trik, ale naopak 100% spravedlivá.
  • Informace o příplatku za chladivo je uvedena u každé akce na Slevomatu a taktéž na každém zakoupeném voucheru. Nic neskrýváme, je třeba pozorně číst všechny důležité informace.
  • Díky rostoucím cenám chladiva údržba klimatizace stojí tolik, co stojí. Pokud chcete tento servis dělat pravidelně a kvalitně, musíte ji v nějakém autoservisu zaplatit. Pokud chcete za tyto věci ušetřit (nedoplňovat chladivo, nečistit systém, nedoplňovat olej do kompresoru, neměnit fitr apod.) je to také možnost, ale vzpomenete si na to, až "to" přestane fungovat.

   Klimatizace v autě je složitá věc a nepřepokládáme, že ji každý rozumí. Naopak. Pokud budete chtít s čímkoliv poradit nebo cokoliv vysvětlit, můžete se na nás obrátit. Ušetříte pak svůj i náš čas, nervy a peníze. 
   Už mnoho let se specializujeme na opravy a údržbu klimatizací vozů všech značek. Máme nejmodernější vybavení, máme mnoho zkušeností, máme tisíce spokojených zákazníků. Naši zákazníci se k nám vracejí ve stále větším počtu. Nejsme "servis, co doplňuje chladivo". Jsme specialisté na autoklima a děláme všechno, co s tím souvisí. Mnoho zákazníků k nám jezdí právě ze "servisů, kde jim doplnili klima" a... ono to nechladí.

faq

Nejčastější otázky

Proč mám dělat údržbu klimatizace, když mi stále chladí?

Údržba klimatizace není oprava. Údržba se provádí na funkčním systému právě proto, aby se brzy neporouchal a nemusel se opravovat. Zjednodušeně řečeno odsajeme špinavé chladivo, vysušíme, vyčistíme a zkontrolujeme celý systém, doplníme olej do kompresoru a doplníme nové chladivo ve správném množství. Pokud se tohle pravidelně neprovádí, účinnost klima se bude zmenšovat, zatěžujete systém kontaminovaných chladivem a zkracujete život kompresoru. Je to podobné jako výměna oleje v motoru, ten se také nemění "až když je ho tam málo".

 

Co znamená vyčištění a desinfekce klimatizace?

Nemá to moc společného s tím "jak auto chladí". Jedná se o desinfekci a vyčištění všech ventilačních cest a okolí výparníku klimatizace. Tady jde hlavně o hledisko zdraví, hygieny a komfortu. Pokud se tato místa pravidelně nečistí, začne to v autě nepříjemně zapáchat a tento stav se stále zhoršuje. Všechno to umocní používání klimatizace v letních měsících. Výparník a jeho okolí je zanesem špínou a plísněmi a to všechno pak v autě posádka dýchá. Souvisí s tím i pravidelná výměna kabinového filtru. 

 

Jak často mám dělat údržbu klimatizace?

U funkční klimatizace (dobře chladí) doporučujeme kompletní údržbu klimatizace jednou za rok. Alespoň jednou za rok je třeba vydezinfikovat ventilační cesty, vyčistit výparník, vyměnit kabinový filtr, zkontrolovat účinnost klimatozace, zrecyklovat chladivo, doplnit olej do kompresoru a doplnit chybějící chladivo. Pokud se to dělá pravidelně, tak komfort uvnitř vozu zůstane zachován, výdaje za chybějící chladivo jsou malé a životnost kompresoru se výrazně prodlouží. Nečištěná klimatizace má za následek nepříjemný zápach a v případě alergiků i různé zdravotní komplikace. Pokud máte podezření na závadu klima nebo netěsnot, navštivte nás ihned. Pokud je systém otevřený a necháváte opravu "na potom" čekají Vás "potom" nejspíš daleko větší výdaje spojené s hledáním netěsností a v krajním případě s výměnou kompresoru. Ten totiž období bez používaní a bez oleje těžko snáší.

 

Proč mi klimatizace nechladí?

Příčin může být mnoho, může se jednat jen o menší množství náplně chladiva v systému. Může však jít o jinou, mechanickou či elektronickou závadu. Doma příčinu obvykle nezjistíte, je třeba se obrátit na specializovaný autoservis. Poud jde "jen" o množství chladiva, bude náprava rychlá a relativně levná. Pokud se jedná o jinou závadu, je možností mnoho. Každopádně ve všech případech Vám naše firma ráda pomůže.

 

Proč mi chybí chladivo?

Systém klima pracuje s vysokým pracovním tlakem a optimální množství chladiva v systému nikdy nezůstane. Spontánní úbytek různými netěsnostmi může činit i řádově desítky procent za rok. Vůbec není výjimkou, že u starších vozů po 3 letech chybí více než polovina správného množství. Dá se říct, že se nejedná o závadu, spíš vlastnost tohoto systému. Pokud je však v systému větší netěsnost, je samozřejmě úbytek závislý na velikosti netěsnosti. V extrémních případech nevydrží chladivo ani minutu.

 

Proč jste doplnili tolik chladiva, když klimatizace fungovala?

Klimatizace Vám může fungovat i s velmi malým množstvím zbytkového chladiva (podle typu vozu). To, že Vám auto "chladí" není ještě známka toho, že je vše v pořádku. Naopak většinou je účinnost klima velmi slabá. Dokonce mnoho zákazníků přísahá, že klima ještě chladí i u 100% nefunkčních systému. Studený proud vzduchu ještě neznamená, že klima funguje. Speciálními teploměry je třeba porovnat relativní hodnoty popř. udělat diagnostiku. Při recyklaci chladiva automat doplňuje vždy optimální množství, určené výrobcem vozu. Jinak se to nedělá. Máme kvalitní, kalibrované stroje, které naprosto přesně zjistí rozdíl mezi odsátým a doplněným chladivem.

 

Proč je chladivo tak drahé, před pár lety jsem platil mnohem méně?

Zjednodušeně řečeno, poslední dobou přibývá mnoho nových nařízení a omezení, které se týkají ekologie. Stejné je to i s nejrozšířenější chladivem R134a. Jelikož se jedná o skleníkový plyn, úředním rozhodnutím byl uznán za nechtěný. Proto byl od roku 2015 zaveden nový typ chladiva pro automobily. Zároveň s tím se na trhu zcela "uměle a netržně" navýšila skokově cena starého chladiva na několikanásobek. Majitelé starších vozů si proto musí oproti minulosti výrazně připlatit. Je třeba dodat, že majitelé nových vozů platí ještě mnohem víc, protože cena nového chladiva je díky patentu držena velmi vysoko. Sečteno podtrženo, kdo se chce ochladit, musí zaplatit. Marže autoservisů s tím nemají nic společného.

 

Jak zjistím, že je klimatizace netěsná?

Můžete mít podezření na netěsnost, ale opravdu přesně to v domácích podmínkách nikdy nezjistíte. Je třeba provést test těsnosti, aby se zjistilo, jestli a kde se netěsnost nachází. metoda pokus omyl je jednak nákladná a jednak neekologická. Používat ke zkoušení netěsnosti chladivo je drahé a neekologické, používat náhodný jiný plyn nebo vzduch je nesmysl, protože fyzikální vlastnosti chladiva jsou jedinečné a podobným způsobem se napáchá víc škody než užitku. Náš autoservis pro zjištění netěsností klimatizací používá tzv. vodíkovou metodu, při které dokážeme analyzovat i ty nejmenší úniky v řádu několika gramů denně.

 

Kdo mi závadu na klimatizaci opraví?

Přijeďte k nám! Už mnoho let se specializujeme na opravy a údržbu klimatizací osobních a lehkých dodávkových aut všech značek. Pokud máte problém s klimatizací, rozhodně doporučuji si u nás nechat klima opravit tzv. "na klíč". Dostanete pak záruku na správnou funkci klimatizace jako celku. Pokud někdo zjistí závadu, druhý ji opraví, třetí klima naplní atd. často skončíte (podle zkušeností) s nefunkční klimatizací. Každý Vám bude tvrdit, že on udělal všechno správně, ale problémy budete řešit právě Vy. Pokud se klima opravuje, jsou třeba velké zkušenosti a potřebné vybavení, servisní i diagnostické. V tomto případě snaha ušetřit končí často právě naopak...

 

Novinky

100% dezinfekce auta

24. 03. 2020

100% dezinfekce auta

Nově nabízíme zaručenou dezinfekci Vašeho auta, která si poradí i s novým koronavirem, který způsobuje nemoc COVID-19.

Více info
Uskladníme Vaše pneumatiky a kola

03. 03. 2020

Uskladníme Vaše pneumatiky a kola

Rozšiřujeme kapacity, abyste si u nás mohli uskladnit pneumatiky nebo kola mezi přezutím.

Více info
Cebia Verify U nás vozy prověřujeme

Budete vědět jako první

Zajímá Vás, co a kdy správně udělat na Vašem voze, kdy je vhodné vyčistit klimatizaci, na jaký servis je právě SLEVA, jaká zvýhodněná AKCE právě probíhá? Případně jakou jinou výhodu máme pro Vás a Vaše auto? Přihlaste se k odběru našich e-mailových novinek!

CARWEST, s.r.o.
Línská 1
318 00 Plzeň

telefon: +420 377 384 743
mobil:   +420 731 104 391
e-mail: info@carwest.cz

Provozní doba:
PO - PÁ  8.00 - 17.00
SO  9.00 - 12.00
NE  zavřeno

IČ: 26375109,
DIČ: CZ26375109
v Plzni, oddíl C, vložka 16300